ررسی‌ تخصصی؛ اتلتیکو چطور رئال مادرید را زیبا برد؟

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

ررسی‌ تخصصی؛ اتلتیکو چطور رئال مادرید را زیبا برد؟

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

ررسی‌ تخصصی؛ اتلتیکو چطور رئال مادرید را زیبا برد؟

نتیجه 4-0 احتمالا بزرگترین مساله در تحقیر شدن رقیب بزرگتر و همسایه ثروتمند اتلتیکو مادرید نبود. مساله مهم تر این است که حتی در بزرگترین بازی ها، تیم دوم شهر مادرید می‌‌تواند به خوبی‌ بازی کند.

طرفداری- یکی‌ از بهانه‌ها پس از باختن به اتلتیکو مادرید در سال‌های اخیر این بوده است که این تیم بیش از حد جدی و گاهی‌ اوقات خشن است. همچنین گفته می‌‌شد که آنها بیش از حد به گل زدن در ضربات آزاد عادت کرده اند. پیام مخفی‌ این صحبت‌ها این بود که لوس کولچونروس شاید نتیجه بگیرد اما آنها نباید جز تیم‌های رده برتر اروپایی به حساب بیایند. 

با این حال در دربی مادرید مساله متفاوت بود. تمام گل‌های اتلتیکو فوق العاده ساخته و تمام شد. پس از صبوری در پاس‌های زیاد که سیستم ضعیف دفاع رئال را به هم ریخت، آنها به گل می‌‌رسیدند. آردا توران و آنتوین گریزمان، مهاجمان کولچونروس، مدافع مستقیم خود را به رقص وا داشتند. آن هم با آواز هواداران اتلتیکو که فریاد "ole" سر می‌‌دادند. کریستیانو رونالدو و گرت بیل در این بین تسلیم شده بودند.

صحبت‌های زیادی در مورد تنها یک شوت رئال در چارچوب بود. تعداد کل شوت‌ها 17-4 به نفع اتلتیکو بود. میزبان در این بازی در نبرد‌های هوایی 23-14 برنده شد و در تکل‌ها هم به نسبت 29-19 از رئال بهتر کار کرد.

اینکه رئال به نسبت 17-16، خطا‌های بیشتری هم مرتکب شده بود شگفت آور بود و از آن عجیب تر مالکیت 48.1% میزبان جلو تیم کارلو آنچلوتی که عادت به حفظ توپ دارد، بود. اتلتیکو در هیچ دربی دیگری اینقدر از نظر مالکیت توپ به رئال نزدیک نشده بود. لوس کولچونروس سه‌ برد و دو مساوی از 5 بازی آخر خود برابر لوس بلانکوس کسب کرده اند اما در همه آنها مالکیت را به رئال دادند. آنها به ترتیب در سوپر کاپ رفت 40%، سوپرکاپ برگشت 33%، لالیگا رفت 32.1%، کوپا دل ری رفت 32.1% و سوپر کاپ برگشت 38.1% مالکیت توپ داشتند.

مالکیت توپ بالا اتلتیکو هرگز به ایده پارک کردن اتوبوس سیمئونه و تلاش برای گلزنی در ضربات آزاد، نمی‌‌خورد. حتی هواداران اتلتیکو باور نمی‌‌کردند که اینگونه رئال را شکست داده اند. این قضیه زمانی‌ به دست آمد که کوکه که از وی به عنوان بهترین پاسور اتلتیکو نام برده می‌‌شود، در دقیقه ۱۰ به خاطر مصدومیت همسترینگ از بازی خارج شد.

یکی‌ از کسانی‌ که زیاد تعجب نکرده بود، خود سیمئونه بود که پس از بازی گفت از قصد بازیکنانی که قدرت حمل توپ را دارند را در ترکیب گذاشته است. 

آمار فردی اتلتیکو به خوبی‌ نشان می‌‌دهد که میزبان دربی چقدر خوب بوده است. هر سه‌ پاسور برتر آنها در خط میانی بودند. کاپیتان گابی با 61، آردا با 59 و تیاگو با 52 پاس. آردا که اولین بازی این فصل برابر رئال را انجام می‌‌داد با 88.1% بهترین آمار پاس صحیح را داشت. گابی با 85% و گریزمان با 79.2% در رده بعدی بودند.

تنها بازیکن رئال که واقعاً در این جنگ، نای نبرد داشت کروس بود که 61 پاس داد و بهترین آمار پاس صحیح را در بازی با 91.8% داشت. کارواخال و 59، واران با 55 و ناچو و کوئنترائو با 44 پاس در رده بعدی بودند. 

اتلتیکو از پاس‌های رو به عقب رئال راضی‌ بود و خودش کل میانه زمین را مال خود کرده بود. سامی خدیرا و ایسکو هر دو تعویض شدند. خدیرا پس از نیمه اول تنها 16 پاس داده بود. ایسکو هم 81.6% پاس صحیح داشت که نسبت به میانگین پاس‌های صحیح او در این فصل که 88.4% است، کاهش قابل توجهی‌ داشت.

پس از بازی اکثر خبرنگاران در مورد نا پدید شدن بیل، رونالدو و بنزما از آنچلوتی سوال کردند. نبود اثر مناسب از مثلث BBC, با نمایش مانزوکیچ بسیار به چشم آمد. بازیکن کروات، یک گل، یک پاس گل، 50 ضربه به توپ و 6 برد در نبرد‌های هوایی داشت.

این برد حتی مورد توجه حامیان رسانه‌‌ای رئال هم قرار گرفت و آلفردو رلانو، سردبیر روزنامه AS از "جذابیت" بازی اتلتیکو صحبت کرد. وی نوشت: "با وجود تمام صحنه‌های تاریخی‌ در دوران "چولو"، این بازی همیشه به عنوان بهترین به یاد خواهد ماند. کاراکتر تمام تیم در بالاترین سطح بود."

رلانو از چیزی می‌‌گفت که سیمئونه کل این فصل را به دنبال آن بود. اتلتیکو پارسال با میانگین 48.9% مالکیت توپ، قهرمان لالیگا شد که در هیچ لیگ دیگری سابقه نداشت. 

با رفتن کوستا، و طول کشیدن هماهنگی‌ مانژوکیچ و گریزمان به سیستم، اتلتیکو در آغاز فصل بیشتر به ضربات ایستگاهی تکیه کرد. با این حال، در حال حاضر آنها از میانگین 50% مالکیت توپ فراتر رفته اند. 

گل چهارم در دربی شنبه یک نقطه تغییر بود. حالا اتلتیکو در این فصل 21 گل در جریان بازی و 20 گل از روی ضربات آزاد زده است. این آمار فوق العاده است و اتلتیکو خیال ندارد که جدیت و قدرت فیزیکی‌ خود را به این زودی از دست بدهد اما آنها بهتر می‌‌دانند که هنوز راه زیادی مانده است. 

مهم نیست چه اتفاقی‌ بیفتد، در دربی آینده سیمئونه هر سیستمی‌ که ارائه کند، هواداران آنها تا همیشه برد 4-0 شنبه را فراموش نمی‌‌کنند. بردن با یقین همراه با بازی بسیار خوب، شیرینی‌ بیشتری برای سیمئونه و شاگردانش دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393 | 9:13 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.